Historie

LM Information Delivery is een familiebedrijf dat in 1972 werd opgericht. Sinds 2002 wordt LM Information Delivery geleid Janne Järvinen, de huidige CEO van het concern. Vanaf het begin hebben we ons geconcentreerd op het bouwen van een langdurig partnerschap met onze klanten, werknemers en samenwerkingspartners.

De sector verandert dankzij technologische ontwikkelingen

De sector waarin we actief zijn is in de loop der jaren aanzienlijk veranderd dankzij de technologische ontwikkelingen en de veralgemening van e-materialen. De belangrijke rol van e-materialen werd in ons bedrijf reeds in een zeer vroege fase opgemerkt: in de jaren 80 brachten we de eerste webdiensten ter beschikking van onze klanten en in 1995 begonnen we de verkoop van de eerste e-materialen in de vorm van CD-ROM-schijven. Vandaag de dag ondersteunen onze IT- en e-Resource Consulting-teams onze klanten bij het op de best mogelijke manier benutten van e-materialen.

Internationale groei

LM Information Delivery is gegroeid sinds het einde van de jaren 90 en momenteel zijn we één van de leidende internationale informatiedienstverleners. Om onze internationale groei te steunen veranderden we in 2009 onze naam van LehtiMarket in LM Information Delivery. Tegelijkertijd werd ons visuele imago aangepast.

We geloven nog steeds in een sterke plaatselijke aanwezigheid in al onze marktgebieden, en daarom hebben we ons bedrijf verstevigd met plaatselijke knowhow in Finland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Estland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Spanje, België en Nederland. We zijn trots op het grootste en meest ervaren klantenserviceteam van Noord-Europa.

Reeds meer dan 40 jaar dicht bij onze klanten

Het participeren in verschillende evenementen, seminars en opleidingen en die ook organiseren is altijd een belangrijk deel van ons werk geweest. We zijn ook actief lid van binnenlandse en internationale vakorganisaties, aangezien een continue dialoog met onze klanten en samenwerkingspartners belangrijk voor ons is. Die gesprekken hebben geresulteerd in verschillende succesvolle ontwikkelingsprojecten.

De behoeften van onze sector en onze klanten ontwikkelen zich snel op dit moment. In 2011 voerden we een Noord-Europees bibliotheekonderzoek uit, waarbij we de rol van de informatiedienstverlener behandelden. Uit de resultaten bleek dat onze klanten waardering opbrachten voor vakkundige en gemakkelijk te benaderen klantenservice, een snelle ingebruikname van diensten alsmede gebruiksvriendelijke technische oplossingen, waarbij door een plaatselijke klantenservice ondersteuning wordt verleend. Die gedachten leiden ook onze activiteiten en visie.